Utolsó kommentek:

lillaabroad 2023.11.10. 12:49:15

@inebhedj - szerintem: Szia! Tavaly novemberben voltunk Azerbajdzsánban.Naxcivanban csak két éjszakát voltunk, így igazából egy napunk volt felfedezni a környéket, ezért gyerekkel az autóbérlés volt a legjobb (legrugalmasabb) opció :) Ashabi Kahf Dagi-t néztem én is, de így is elég húzós volt az a nap, így nem erőltettem a többiekre. Amúgy nagyon tetszett az ország és valóban sok szép része van. Tavalyelőtt ősszel Grúziában voltunk, akkor voltunk kaukázusi falvakban. :)

Bejegyzés: Azerbajdzsán rejtett gyöngyszeme

inebhedj - szerintem 2023.11.02. 14:41:57

Na menő, melyik év melyik időszakában voltatok? Egyébként szvsz a Bakun kívüli részek (is) tök jók, elég sok arca van az országnak, legyen szó Şəkiről, Gəncəről, Qəbələról, Naftalanról, Göygölről, vagy épp a Kaukázus kis falvairól...

Amúgy a kocsibérlést kicsit túlvállalásnak érzem (persze ízlések és pofonok), a taxik nagyon olcsóak, és tényleg full szolgáltatást, idegenvezetést, vásárlást, javaslatokat, stb. nyújtanak (ideértve azt is, hogy mondjuk reggel valahova elviteti magát az ember, aztán este egy másik helyen felveteti (pl. ha a Kaukázusban túráznál)), tény viszont, hogy főként azeri és orosz nyelven kommunikálnak, viszont általában nagyon segítőkészek az azeriak (ha nem vagy örmény), és kifejezetten koncentrálnak arra, hogy megértsük egymást bárhogyan is... :)

Nakcsivánban (számos egyéb mellett) érdemes szvsz megnézni Anad-Kif-t is (Ashabi Kahf Dagi), alig 40 km-re van Əlincə Qalası-tól (légvonalban meg kb 5 km)...

Máskülönben igazán elvadult szegénységgel, nyomortelepekkel, mint amilyenekkel Közép- vagy Nyugat-Európában, vagy éppen az USA-ban simán összefuthatunk, nem találkozni Azerbajdzsánban, még Qubaban vagy Gəncə-ban sem, viszont Patyomkin-hatással igen (a ház utca frontja csillivilli, a hátsó rész viszont mint egy nyolcadik kerületi bérkaszárnya (a lakók szerencsére nem ugyanaz a stiló, mint nálunk)).... Plusz a rengeteg művirág és műállat mindenfelé... :)

Bejegyzés: Azerbajdzsán rejtett gyöngyszeme

lillaabroad 2023.10.24. 09:28:22

@Vándorember: Porto Timoni csodálatos! Nekem is nagyon tetszett! Egész Korfu nekem egy kellemes meglepetés lett! :-)

Bejegyzés: Korfu ősszel

Vándorember · shorttrips.blog.hu 2023.10.20. 16:51:23

Mi is idén voltunk Korfun, de jobbára cska a fővárosban és a parton döglöttünk, de Porto Timoniba azért elmentünk és lenyomtunk a túrát a partig. Eszméletlen volt! Gyönyörű az a szakasz!

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2023.03.11. 19:32:17

Tíz évvel ezelőtt jártam a városban, arra emlékszem, hogy rekkenő hőség volt, így kész életmentő volt a strand, ahol napközben hűsöltünk. Délután meg szabadtéri esküvőhöz kellett kiöltözni, szörnyű volt amíg le nem ment a nap.

Bejegyzés: Izgalmas Belgrád

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2023.03.11. 17:49:21

De jó nektek, hogy voltatok ott. :P

Bejegyzés: Milliárdosok otthona

DonTintoretto 2023.03.11. 13:56:56

Jó volt olvasni Monacoról. Valóban érdemes megnézni az árakat, 1-2 utcára a kikötőtől vannak helyek, amik alig drágábbak a nizzai, vagy antibes-i áraknál. A szuvenírek meg kimondottan olcsóbbak a palota körüli utcákban, mint Nizzában. Erre mindig rácsodálkozom.

inebhedj - szerintem 2023.01.27. 07:39:03

Mindhárom remek hely, de Torockó nem Erdélyben van, hanem a Partiumban.

Bejegyzés: 3 hangulatos erdélyi település, melyet látnod kell

Honest Abe 2022.05.10. 18:01:20

@lillaabroad: ahol a tömeg volt, ott fizettem 25 eurót. Akkor hol a lehúzós???

lillaabroad 2022.05.09. 10:04:53

@Balogh Zsolt: Én az általad leírt sivatagi "kalandot" nem így tapasztaltam, de valószínű nem is a negatívumokat kerestem. Minden bizonnyal neked tényleg jobb, ha csak Nyugat-Európába utazol. Én az élmények és más kultúrák megismerése miatt utazom. :)

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.05.06. 23:36:01

@lillaabroad: Így már érthető. A sivatagban a szárított tevetrágyán sütött, homoktól ropogó, sótlan lepény, melyet a helyiek a mocskos kezükkel kézzel gyúrnak, az nem igénytelenség, csak ki kell lépni a komfortzónánkból. Oké, de ez nekünk igazából miért is jó?
A nyaralásnak szerintem pozitív élménynek kellene lennie, nem pedig a nyomor megtekintésének, ahol minden sarkon valaki pénzzel próbál lehúzni.

élhetetlen 2022.05.06. 12:43:07

Szerettem Hughadát. Úgy kerültem oda, hogy a nílusi hajóút volt a vágyam, pazar volt, és ezt lehetett hosszabbítani a hurghadai egy hét pihenéssel. Belehabarodtam.
Gyorsan mélyül a víz, amit szeretek, és annak is megvan a varázsa, hogy karácsonykor lehet a tengerben fürödni, és a hülye turisták kedvéért jön tevén a Mikulás. A helyi közlekedés, az ajtó nélküli kisbuszokkal, adott útvonalon. Az idegenvezetők elmondják, hogy fel ne szálljunk ilyenre, 10 LE-ért kivisznek ahova akarom. Aztán mégis felszálltam a tömeg közé, a helyiek fél LE-t fizettek, gondoltam, mégis külföldi vagyok, egy EL-t adtam. Lehet röhögni, ki szoktam menni az ófaluba, mert egy garázsboltban ott veszem a handy bidet. Ott ez hétköznapi cikk, így csak 1000 ft volt darabja utoljára. Vásárlás. Ott szoktam begyűjteni a hibiszkuszt nagy tételben, mert ez jó ajándék. Egyik eset, a szálloda mellett utcán a polc, 12 negyedkilósra alkudta, de egyikünk angolja sem volt elég erős, belekeveredtünk a lealkudott árba és a mennyiségbe. Otthon nézem, két zacskóval kevesebb. Na, majd holnap. A barátnőm kinevetett, hogy mit fogok én holnap kapni. Kimentem, pult kint van, de egy másik fazon. Kezdem mondani, elneveti magát, hagyjam, a kollégája is rájött utólag, tessék a két csomag tea.
Másik eset, három kiló teát vennék, a pasas ül a bolt előtt az utcán, van már zacskózott áru is, de van, ami nagy zsákban van. Az egyikben szép, nagy virágok, a másikba kisebbek, kicsit nyomottak. Alkudtam a nagyokra, akarja adni a zacskózottakat. Na, ne, hozza ki a mérleget, mérje ki. Kihozta, kezdi a kis virágokat szedni a mérlegre. Nem erről volt szó, bocsánat, kimérte a nagyokat. Az alku úgy néz ki, mintha egymás haját tépnénk, de ha megállapodtunk, az kész. Én elégedett voltam, ő is, megvolt a napi műsora, mert az, hogy jön egy vevő, vesz egy csomag teát, az a megélhetése, de kicsit unalmas, egy ilyen kekec, mint én feldobja a napját. Mosolyogva integetett utánam.
A harmadik példám, már szinte kínos volt, nagyobb textil bolt, kiírt árakkal, (bár alkudni ott is lehet), egy sálat néztem ki. Míg vette elő, megkérdezte, hogy hívnak. Mária. Leállt, előhúzta az inge alól a láncon függő keresztet, hogy ő is katolikus, és hiába mondtam, nem kell ekkora kedvezmény, féláron kaptam meg a sálat.
Sokszor voltam, semmilyen negatív élményem nem volt, és fertőzést sem szedtem össze.

lillaabroad 2022.05.06. 09:46:28

@PanelProli: Így van, szerintem is nagyon személyfüggő. Valamennyire tud óvatos lenni az ember, de tényleg van aki, akkor is benyeli. Én pl. Thaiföldön kaptam be valami vírust, nagyon megszenvedtem vele, azóta még óvatosabb vagyok. Most Egyiptomban szerencsém volt, mert nem lett semmi bajunk. :-)

PanelProli 2022.05.06. 09:11:40

A hasmenés elkapása, vagy elkerülése az ember egyéni bélflórájától függ :-( Aki nem hajlamos rá, az elkerüli, aki hajlamos rá, az meg elkapja, bármit is csinál.

Mi többször voltunk Egyiptomban, én mindig elkaptam, az asszony meg sosem. Pedig nyilván ugyanazokat a dolgokat ettük, ugyanúgy mosakodtunk, ugyanannyi pálinkát ittunk, ugyanannyi Antinalt szedtünk be.

Annyi volt a változás, hogy az első alkalommal a jól ismert infúziós kezelésre szorultam, utána már a Normafloros előkezelésnek és a kint szedett napi 3 kapszula Antinalnak köszönhetően infúzóra nem volt szükség, elég volt napi 3 csomag Smecta (viszont még a hazaérkezés után egy héttel is úgy voltam, mint Murányi úr kutyája.)

lillaabroad 2022.05.06. 08:38:58

@Honest Abe: Igen, ahol a tömeg van, az a lehúzós vízum. :D Ezt le is írtam a posztban! Ott is ugyanazt a vízumot kapod meg, csak drágábban. Az ATM-et is írtam, illetve azt is írtam, hogy emberfüggő ki kapja el a fos@st vagy mitől lesz rosszul. A betegbiztosítás valóban fontos, Egyiptomba utazáskor egyébként kötelező is! :)

Kyria 2022.05.06. 07:26:25

@lillaabroad: Ez így van. Én nem jártam ugyan Egyiptomban, de a művelt Nyugat egyik leggazdagabb városában, San Francisco-ban láttam embereket konkrétan kukában lakni. És nejlonsátrak alatt. És nem 1-2-en voltak. Ugyanez a helyzet L.A. bizonyos részein és gondolom, létező jelenség más amerikai nagyvárosokban is. Számomra megdöbbentő volt, én nem gondoltam volna, hogy 2019-ben ilyen látványban lesz részem.
Megemlíteném még a kenyai bádog- és egyéb tákolmánynegyedeket, pedig azt mondták, Kenya egy paradicsom sok egyéb afrikai országhoz képest (amit alighanem el sem tudok akkor képzelni).
A mexikói helyzet ezekhez képest egész hangulatosnak tűnt, bár azokat csak az útról néztük, be nem mentünk.
Ettől persze a kommentelőt sokkolhatta az egyiptomi tapasztalat, valószínű akkor találkozott ezzel a "képpel" először (Nyugat-Európában tényleg nem tűnt fel nekem sem, bár a COVID miatt sajnos '18-ban voltunk utoljára, azóta lehet, rosszabbodott a helyzet).

Honest Abe 2022.05.06. 06:02:33

vízum nincs eldugott helyen a hurghadai reptéren. az ember átjön a kapun és meglátja a sorbanálló tömeget. el sem lehet téveszteni.

a legcélszerűbb ATM-ben (minden hotelben van) ottani fontra váltani az eurót. 5 euró=100 font. borravalónak. de alapvetően a boltok (még a duty free is) rugalmasak. van ahol rubel, lej, forint is mehet.

a fosás sok mindentől lehet, hotelen kívül evésben is van kockázat.

a legfontosabb, a fentieknél is fontosabb az utolsó megjegyzés: a betegbiztosítás!

lillaabroad 2022.05.05. 05:21:26

@Balogh Zsolt: Gondolom a 20 ország javarészt Európában volt. Nem lehet összehasonlítani Nyugat-Európával Egypitomot vagy bármely afrikai országot. Meg igazából nem is kell! Amúgy megnézném Nyugat-Európában hol látnál mondjuk ilyen tengeri élővilágot, mint ami a Vörös-tengerben van. Én is jártam már 42 országban, de azért egyik országról se írnék ilyen véleményt, pedig voltam igazán szegényes helyeken. Az utazás elég sok mindenre megtanítja az embert, így nyitottságra is. Persze ehhez ki kell lépni a komfortzónából és nemcsak Európában utazni.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2022.05.04. 22:00:48

Én már 20 országban jártam, de egy sem volt olyan pusztulat hely, mint Egyiptom. Nagyon túlértékelt szeméttelep. Egy egyiptomi út árának feléből el lehet jutni bármely nyugat-európai városba, ahol tisztaság, biztonság, udvariasság, na meg látványosságok várnak ránk. Ebből Egyiptomban egy sincs. Talán az esik tőle hanyatt, aki még korábban a megyéje határát nem lépte át.

Én többet biztos nem megyek, és nem is ajánlom senkinek!

konrada 2022.03.18. 11:17:03

Ezek szerint kihagytad a Sziklát megnézni belülről!
Sajnálhatod, mert fantasztikus, micsoda bonyolult erődrendszer van benne körbe-körbe.
Onnan nézve a tengert-Afrikát, Spanyolországot a reptér mögött, lehet rádöbbenni, miért olyan értékes a hely.